Paciente tem 22 pequenos objetos removidos do ouvido

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Nutricionista que sofre com inchaços ensina como evitá-los

Hormônios e estresse podem influenciar, alerta a nutricionista

Por: Redação | Comunicar erro

“Antes de pensar em ‘o que está causando o seu inchaço’ ou ‘como eu me livro disso?’, avalie se você realmente está inchada. Sua cintura aumentar de tamanho após você comer ou beber algo é NORMAL”, alerta a nutricionista norte-americana Meagen Harriman em um post em seu Instagram. Na publicação, que teve 2,5 mil likes, ela mostra um antes e depois de seu abdômen.

Bloating 101 – because I get this question almost DAILY! . Before you think of ? “What is causing your bloat?” Or “How do I get rid of this bloat?” Think about if you are ACTUALLY BLOATED?!? Your waistline increasing in size post food and drink, is NORMAL – there I said it??! Wait, it is? YES – you just filled your stomach and it is supposed to expand to allow food to fill it!? So stop comparing your post food/water intake belly to that instagram model you just double tapped ❤️?! . Now that, that is out of the way – Think about your hormones, your sleep quality, your food intake, possible intolerances, inflammatory foods (small particles that can irritate your intestine i.e small seeds/kernels, dairy, spicy food, sugary/high starchy foods, gluten, fake/highly processed food etc.) how you prepare your food (raw vs cooked), your water intake, and your current exercise routine (too much – stress =inflammation! Or not enough – not enough caloric burn!) . Some things you can do o help decrease the bloat:?? ?Increase water ?and keep track of it! Keep it consistent daily! ?Keep a food journal? – be specific in describing how you feel post certain foods! ?Watch sugar alcohols – yeah, they are great to help decrease your caloric intake – but they are FAKE! Our bodies don’t like toxins?⚠️ So it will let you know by bloating you! It’s actually a very great thing our body does! It’s a ⚠️warning⚠️ sign! ?Reduce your carbonated drink intake (even if they are “natural” or “healthy”! Bubbles ?= extra air in your tummy! ?Reduce your gum ?chewing! Again, more air in your tummy = bloat! ?Sleep a couple more hours each night! Make sure you’re getting food quality sleep!? If you need to invest in some melatonin do it! I use @tryabouttime nighttime recovery and I’m out! ?Move a little more??‍♀️??‍♀️, but not more strenuous! Just some slower paced, low stress movement such as walks! ?Take some ginger, pro/pre-biopics, or digestive enzymes! . I hope these tips help you! I struggle with bloat often! My digestion? sucks from my history of antibiotics and stresssss! I’m working on it! But these tips help me as well!??? . #flourishyourmega #transformationtuesday

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“Calma, é normal? SIM. Você apenas preencheu seu estômago, e é esperado que ele se expanda para deixar que a comida o preencha. Então, pare de comparar sua barriga pós comida/água com a da modelo que você acabou de dar um like”, escreveu ela.

Apesar de afirmar que o inchaço pode ser normal em muitas situações, a nutricionista alerta que quando a condição é constante pode ser um sinal de que algo não vai bem no organismo. Ela mesmo diz que luta contra essa situação frequentemente por conta de antibióticos e estresse.

Para diminuir as chances de inchaço, ela recomenda prestar atenção em alguns aspectos, como hormônios, qualidade de sono, possíveis intolerâncias, consumo de alimentos inflamatórios e estresse. Todos esses fatores podem ajudar na expansão abdominal.

Meagen Harriman ainda aproveitou a publicação para dar algumas dicas. Confira:

Aumente o consumo de água e monitore isso

Crie um diário alimentar. Preste atenção em como você se sente após determinados alimentos. 

Cuidado com adoçantes.Sim, eles são incríveis para reduzir sua ingestão de calorias, mas eles são FALSOS. Nossos corpos não gostam de toxinas. Então ele vai fazer você saber disso inchando. Na verdade, é algo ótimo que nosso organismo faz. É um sinal de alerta. 

Reduza o consumo de bebidas gaseificadas. Mesmo que eles sejam “naturais” ou “saudáveis”, bolhas significam ar extra no seu estômago. 

Evite chicletes. De novo, mais ar no seu estômago = inchaço. 

Durma bem

Movimente-se mais. Mas não mais intensamente, apenas com um ritmo leve, sem movimentos estressantes, como uma caminhada. 

Consuma gengibre, pro/prebióticos ou enzimas digestivas

Meagen Harriman também critica o padrão de beleza exigido pela mídia e aconselha nunca se comparar a imagens publicadas nas redes sociais e revistas, pois muitas nem são reais.

Oh snap ??Coming atcha with some TRUTH #micdrop ⬇️ . You’ve been lied to! Multiple times -heck- probably multiple times TODAY! Scroll above this – retouched/photoshopped! Scroll below this – retouched/photoshopped! Look up at that billboard – retouched/photoshopped! Check out that model in the store window – retouched/photoshopped! Check out that insta story or Snapchat – filtered!??? . So we hear it a lot often “Don’t believe everything you see on social media!” – and it’s awesome to hear so many people spreading the word ?! BUT DID YOU KNOW ??HOW??EASY??IT??IS?? Crayyyyyy right? That took me less than a minute to “fix” my “imperfections for the worlds approval! . Don’t get me wrong – I use that goddess looking filter on my stories! I edit lighting, pose how I know will flatter my body, take 50 shots to get “the one” etc! I’m not saying I don’t! BUT I WILL ❌NEVER❌ get to the level of reshaping my body for ANYONE ELSES “likes” or comments! . So here is a reminder of how freakin easy it is to be “fake” in this world! Let’s start being real again! Let’s show the world who we ARE- not who we are “supposed” to be!? . #flourishyourmega #photoshop #realvsfake #fake #realgram #real #micdrop? #truth #retouched #edits #selflove #bopo #mshealthandfitness

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Inchaço abdominal: sinais que você não deve ignorar

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